diumenge, 11 d’abril del 2021

Algú com tu - Xavier Bosch

TítolAlgú com tu
Autor: Xavier Bosch
Llengua original: català
Editat per: Planeta
Any: 2015
"Van caminar una estona sense ferir el silenci. El dia, com ells dos, havia d'anar baixant les pulsacions."
Tenia ganes de llegir Algú com tu i en tenia unes expectatives força altes: una novel·la que havia estat guardonada amb el Premi Ramon Llull, de la qual se n'han venut moltes còpies, del mateix autor de Nosaltres dos (que em va agradar força)... Malauradament, ha estat una lectura que m'ha decebut i n'esperava més.

Fins a la meitat del llibre, la lectura se'm va fer pesada i avorrida, no m'interessava la història de la Gina i en Biel i, a més, la Gina em queia força malament. Cap a la meitat de la novel·la és quan comença la història d'amor entre la Paulina i en Jean-Pierre, la que s'anuncia a la contraportada i la que jo, com a lectora esperava abans. L'idil·li dels personatges és, fins i tot per a una persona tan romàntica i fleuma com jo, massa ensucrat i poc creïble.
Per posar-hi el contrapunt positiu, la trama agafa interès perquè com a lector tens curiositat per saber com acaba aquella història d’amor, però pel meu gust això passa massa tard.

Llegir Algú com tu ha sigut com mirar una pel·lícula romàntica nord-americana, d’aquelles que, tot i que ja al principi veus que és dolenta i pots intuir per on anirà la cosa, no vols/pots deixar de mirar fins al final, a l’espera del petó final. 

Em sap greu perquè realment tinc un record molt bonic de Nosaltres dos i em va agradar molt, però és cert que la segona novel·la que vaig llegir de Bosch, Paraules que tu entendràs, ja no em va acabar de convèncer. Em sembla que Algú com tu serà, almenys durant una temporada, la meva última lectura d’aquest autor.


Coneixem una mica més l'autor? 
Xavier Bosch va néixer a Barcelona el 1967. Ha escrit contes i novel·la juvenil, i és l'autor de la trilogia de novel·les del periodista-investigador Dani Santana: Se sabrà tot (2009), Homes d'honor (2012) i Eufòria (2014). L'any 2015 va guanyar el Premi Ramon Llull amb la novel·la Algú com tu.

Altres entrades del mateix autor


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar!