divendres, 31 d’agost del 2018

El cuc de seda - Robert Galbraith


Títol:  El cuc de seda
Autora: Robert Galbraith
Llengua original: anglès
Traducció: Laia Font
Editorial: Proa
Any: 2015

"Cada naixement era, pensant-hi bé, pura casualitat. Amb cent milions d'espermatozoides nedant a ulls clucs per la foscor, les probabilitats que una persona es convertís en ella mateixa eren sorprenents."

He tancat aquest mes d'agost amb la lectura d'El cuc de seda de J.K.Rowling, escrita sota el pseudònim de Robert Galbraith. Podeu llegir-ne la ressenya que la meva mare va fer el 2015 aquí.

El cuc de seda és la segon llibre de les aventures del detectiu privat Cormoran Strike i de la seva ajudant Robin. En aquest cas, el detectiu intenta trobar l'escriptor Owen Quine a petició de la seva dona, Leonora, i el que inicialment sembla un cas de desaparició voluntària s'acaba convertint en un crim escabrós i macabre. A mesura que Strike i Robin vagin estirant fils per descobrir la veritat, s'aniran trobant amb un món editorial carregat d'enveges, ressentiment i secrets.

La lectura se m'ha fet una mica pesada i feixuga al principi, si bé a partir de la meitat del llibre no podia deixar de llegir perquè tenia curiositat per saber qui havia comès el crim. La trama ja em va semblar molt rocambolesca des de l'inici i això també ha fet que no m'atragués tant. El final i la resolució del cas es precipita de mala manera en les últimes 20 pàgines, i tot el nivell de detall de l'inici, desapareix per acabar, en la meva opinió, sense que el lector se n'adoni.
Personalment em va agradar més el primer llibre, El cant del cucut, que narra el cas d'assassinat d'una model.

"No ens estimem els uns als altres; estimem la idea que tenim els uns dels altres."

Altres entrades sobre el mateix autor:

Txell.Cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar!