divendres, 17 d’agost del 2018

Un cor ple d'estrelles - Àlex Rovira i Francesc Miralles


Títol: Un cor ple d'estrelles
Autora: Àlex Rovira i Francesc Miralles
Editorial: Ara Llibres
Any: 2010
"No es tracta de llegir molt, sinó d'estimar allò que llegeixes, que ve a ser el mateix que estimar les persones. Al cap i a la fi, els llibres estan escrits per éssers humans i la majoria parlen d'altres éssers humans. Per tant, llegir és un acte d'amor. Pel mateix motiu hem d'apropar-nos a l'art, a la música, a tot allò que és bell i que pot crear un ésser humà que estima la vida."
La meva mare em va regalar Un cor ple d’estrelles fa bastants anys i amb la primera lectura que en vaig fer, ja vaig veure que era una joia. Fa uns mesos, em va tornar a caure a les mans i em van venir ganes de tornar-lo a llegir. Finalment, he trobat el moment de llegir-lo durant les vacances d'agost i, de nou, no m'ha decebut.


Un cor ple d'estrelles és una faula que parla de l'amor en tots els sentits: l'amor romàntic, l'amor als fills, l'amor als llibres, l'amor a la natura, l'amor a la vida, l'amor a un mateix...

La faula narra com en Michel, un nen d'un orfenat de Selonsville, malda per salvar l'Eri, la seva companya d'orfenat de qui està enamorat. L'Eri queda sumida en un somni profund per falta d'amor i en Michel haurà de trobar les deu estrelles de l'amor per cosir-li un cor ple d'estrelles abans que sigui massa tard.

A través d'uns episodis breus i senzills, el lector va descobrint els diferents tipus d'amor a partir de les històries dels diferents personatges.

Una lectura àgil, senzilla, sensible i tendra que hauria de ser obligatòria per a tothom per a la vida. Un cor ple d'estrelles és, en definitiva, un llibre que ens presenta l'amor en totes les seves facetes i que cal anar rellegint per no oblidar allò que és important de veritat.
"Benvinguts a l'aventura més bella del món: estimar".
"Perdonar és l'única manera de permetre que els altres puguin ser una altra cosa, això ho vaig aprendre del meu pare. Si mates un lladre, el condemnes a ser només això per sempre."
Altres entrades dels mateixos autors
Aquí podeu llegir la ressenya d'El laberint de la felicitat dels mateixos autors.
"Hi ha qui fa però no diu i hi ha qui diu però no fa. Per estimar cal fer i dir. Aquest és el secret últim de l'amor. Els batecs del cor mai no són silenciosos."
Txell.Cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar!