dimarts, 8 de juliol del 2014

Dones - Isabel-Clara Simó

Títol: Dones
Autor: Isabel-Clara Simó
Editorial: Columna
Any: 1997

"- Tot va començar...
- Tot?
- Sí
- Tot? La creació del món? El Big-Bang?
- Bé, no. Vull dir això meu.
"
La cosina Amàlia


No sóc amant dels contes ni de les narracions breus, però de tant en tant, alguna obra així cau a les meves mans. Dones ha estat un d'aquests casos, que va arribar a les meves mans per Sant Jordi.
Es tracta d'un recull de 17 relats en què Isabel-Clara Simó retrata disset tipus de dones diferents que passen per situacions diverses. Com a tot arreu, hi ha de tot. Hi ha relats més cruels, n'hi ha de més divertits i n'hi ha que els hi falta una mica de sal.
Els que més m'han impactat són "Pardalets", "Amor de mare", "Si m'estimessis" i "La cosina Amàlia". 

“És tan reaccionari creure que les dones no estan capacitades per a determinades feines com pensar que totes són tendres, sensibles i intuïtives. Cada dona és un individu, no és l’espècie.” Amb aquestes paraules, Isabel-Clara Simó s’encara a les narracions de Dones, en què predomina la diversitat, la denúncia social i la ironia per tractar temes punyents.


"- No es veritat. Però a què treu cap dir una cosa que saps perfectament? Tu et passes la vida dient "t'estimo, t'estimo", com si dient-ho ho fessis cert. A mi ni em cal: ho sé i prou."
Si m'estimessis

Txell.Cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar!