dissabte, 29 de gener del 2022

The murder of Roger Ackroyd - Agatha Christie

Títol: The murder of Roger Ackroyd (L'assassinat d'en Roger Acrkoyd)
Autora: Agatha Christie
Llengua original: anglès
Editorial: Harper Collins
Any: 1926 
"It is odd, when you have a secret belief of your own which you do not wish to acknowledge, the voicing of it by someone else will rouse you to a fury of denial."
Les ressenyes més difícils per mi sempre són les de les novel·les de detectius i potser per això són les que em queden més breus :)

Llegir Agatha Christie em recorda a la meva àvia, i als estius que passàvem tots els cosins amb ella. No sé si la imatge que tinc és real o me l'he construït jo, però veig la meva àvia asseguda al porxo amb un llibre entre mans, com sempre. Recordo que un any me'n va deixar un de l'Agatha Christie (un llibre de grans!, però que m'enganxaria molt). No sé si els té tots, però en té moltíssims i al llarg dels anys en vaig llegir alguns (tot i que com que tinc memòria de peix els puc tornar a llegir sense cap mena de problema). 

Bé, anem al llibre que ens ocupa: The murder of Roger Acrkoyd, traduït al català com L'assassinat d'en Roger Acrkoyd (La Magrana, 2011). 
Aquest és un nou cas del detectiu belga Hercule Poirot que, mentre intenta passar la jubilació d'incògnit cultivant carbassons verds, es troba enredat en la resolució d'un cas d'assassinat, el d'en Roger Ackroyd. El poble de King's Abbot es desperta un matí amb el descobriment de la mort de Mrs Ferrars, i tot apunta que ha estat un suïcidi. Però per què s'ha suïcidat? Darrerament estava molt inquieta i nerviosa, i just abans d'acabar amb la seva vida va mig explicar al seu promès, Roger Ackroyd, què l'inquietava. Ackroyd sabia massa coses i algú no volia que tot allò es fes públic. 
Un cas d'aquells en què hi ha més d'un sospitós, més d'un que es beneficiaria de la mort del ric fabricant Ackroyd i algunes pistes que deixen el lector ben intrigat. El Dr. Sheppard és l'encarregat d'explicar-nos el curs de la investigació i de fer d'ajudant del famós detectiu belga.
Com sempre, Poirot desplega les seves dots d'investigació i, com diu ell, fent ús de la matèria gris del cervell i amb el seu humor característic, aconsegueix desemmascarar l'assassí. 

El gir final és magnífic i per això alguns el consideren el millor llibre de Christie, el més brillant (tot i que en el seu moment li va valer moltes crítiques!).

Bé, sens dubte seguiré llegint i rellegint Agatha Christie, la reina del crim. Les seves novel·les sempre m'atrapen, em distreuen i m'ho fan passar bé. Són també una molt bona opció per aquells períodes poc lectors, en què necessitem alguna cosa que ens enganxi.

Altres obres de la mateixa autora
Curiosament en aquest blog de moment només tinc una altra ressenya d'Agatha Christie, a veure si en els propers anys la llista va creixent...

Coneixem una mica més l'autora?
Agatha Christie (1890 - 1976) és l'escriptora de novel·la detectivesca més coneguda del món i l'autora més venuda de qualsevol gènere, exceptuant William Shakespeare. S'han venut uns dos mil milions d'exemplars de les seves obres en anglès i mil milions més en altres llengües. Christie s'ha traduït a més de tres-centes llengües.

Christie va publicar més de vuitanta novel·les i obres de teatre, entre les quals destaquen títols com ara L'assassinat de Roger Ackroyd (1926), Deu negrets (1939) o Mort al Nil (1937).
Hercule Poirot i Miss Marple són els dos detectius principals que protagonitzen la majoria de les seves obres.
Algunes de les seves novel·les s'han adaptat al cinema, com ara Assasinat a l'Orient Express o Mort al Nil.

Txell.Cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar!