dissabte, 28 d’octubre del 2017

Assassinat a l'Orient Express - Agatha Christie


Títol: Assassinat a l'Orient Express
Autora: Agatha Christie
Llengua original: anglès
Traductora: Johanna Givanel
Editorial: La Magrana
Any: 1934 (traducció: 1965)

D'aquí poc estrenaran una nova versió cinematogràfica de la cèlebre novel·la negra d'Agatha Christie, Assassinat a l'Orient Express. Tot i que ja l'havia llegit feia anys i malgrat que també he vist la pel·lícula antiga, el tràiler de la nova versió em va semblar molt atractiu i vaig decidir refrescar la memòria abans d'anar-la a veure al cinema.

El cert és que al cap de pocs capítols ja recordava com es resolia el misteri, però això no va evitar que m'atrapessin les deduccions de Messieur Poirot.
Assassinat a l'Orient Express, com ja indica el títol, narra la resolució d'un assassinat en un tren de llarga distància que es queda atrapat en la neu.

Malauradament, tinc un "però". Em sap molt greu dir-ho, però la traducció al català no m'ha convençut i, en moltes ocasions, m'ha resultat arcaica. El cert és que la traducció té uns anys i no sembla que s'hagi revisat per actualitzar alguns usos. A més, el llibre conté diverses errades i, tenint en compte que la traducció és del 1965 i que aquesta reedició de La Magrana és del 2010, tinc la sensació que convindria fer una revisió més acurada.

Per sort, Christie no falla i atrapa els lectors des del capítol u (o tres, en aquest cas). L'autora és un clàssic que no passa de moda i que es pot recomanar a qualsevol persona: lectures ràpides, trepidants, originals i amb girs inesperats.
Per als més atrevits, Agatha Christie és una autora molt fàcil de llegir en anglès.


Coneixem una mica més l'autora?
Agatha Christie (1890 - 1976) és l'escriptora de novel·la detectivesca més coneguda del món i l'autora més venuda de qualsevol gènere, exceptuant William Shakespeare. S'han venut uns dos mil milions d'exemplars de les seves obres en anglès i mil milions més en altres llengües. Christie s'ha traduït a més de tres-centes llengües.

Christie va publicar més de vuitanta novel·les i obres de teatre, entre les quals destaquen títols com ara L'assassinat de Roger Ackroyd (1926), Deu negrets (1939) o Mort al Nil (1937).
Hercule Poirot i Miss Marple són els dos detectius principals que protagonitzen la majoria de les seves obres.
Algunes de les seves novel·les s'han adaptat al cinema, com ara Assasinat a l'Orient Express o Mort al Nil.

Tràiler de la pel·lícula
- Versió del 1974


- Versió del 2017


Txell.Cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar!