divendres, 31 de desembre del 2021

Balanç lector 2021

L'any 2021 ha estat, sense cap mena de dubte, un any de moltes lectures i de grans lectures. Fins ara no havia fet mai cap publicació fent balanç al final de l'any, però enguany ho he preparat per a Instagram i aprofito per compartir-ho aquí, ja que m'ha semblat interessant. 

He llegit un total de 13.602 pàgines repartides en 44 llibres. Els llibres que he llegit tenen una mitjana de 310 pàgines, essent el més llarg, Jo confesso de Jaume Cabré amb 998 i el més curt, Dos cuentos de Navidad de Fiódor Dostoievksi amb 17 pàgines. 


He llegit llibres en 3 idiomes, un hàbit que vull mantenir i fins i tot ampliar el 2022. M'agradaria augmentar les meves lectures en anglès i incorporar-hi l'alemany, a veure què passa 😊. El 2021, però, he llegit en català, castellà i anglès amb un clar predomini del català.


Entre les meves lectures hi ha 30 traduccions 14 originals.

Aquestes són les llengües d'origen de les meves lectures del 2021:


I si parlem de quantes autores i quants autors he llegit, trobo que he trobat un equilibri no buscat que no està gens malament: 20 autores i 23 autors. 

2 comentaris:

  1. Bon resum! Ja el vaig veure a Insta, però sempre m'agraden els números. Trobo que llegeixes força equilibrat en tots els aspectes. L'apartat en que hi ha més diferència d'una categoria a l'altra és la llengua de lectura, però com és evident, no em queixaré pas d'això.

    Ja us ho deia a Insta a la Sílvia i a tu, jo fa anys que també m'apunto moltes dades dels meus llibres. No he fet mai gràfics, que queda molt visual, però apunto alguna cosa més. El que passa és que per ara, no ho he fet com una cosa anual, faig recompte cada 100 ressenyes que publico al blog, que són tots els llibres que llegeixo, i això passa quan passa. Ara, per exemple, estic en el número 40 d'una centena, així que d'aquí a 60 toca. Quatre dies, hahaha.

    Un dia haurem de quedar per posar en comú les dades que recollim dels llibres que llegim. Els amants de l'estadística lectora hem de fer pinya!

    ResponElimina
  2. Gràcies!
    La veritat és que jo m'he sorprès a mi mateixa de l'equilibri que hi he trobat, ja que mai m'havia parat a mirar-m'ho i sense ni fixar-m'hi ni ver-ho volent, està ben repartit.

    Vaig passar pel teu blog a veure quines dades aportaves i he agafat algunes idees de cara al resum del 2022 ;)

    Quan vulgueu quedem i fem uns Excels hihihi

    ResponElimina

Moltes gràcies per comentar!